|
Post by kempton on Oct 20, 2006 13:20:40 GMT 2
Lynch on kujalla mutta hyvällä tavalla. Se on se fiilis mikä merkkaa. Mulla on vähän sama asenne Bukowskiin, ei oikein nappaa. En ole tosin montaa lukenut, mutta jotenkin se että ollaan koko ajan niin saakelin rappiolla ilman kummempaa poittia on mun mielestä jotankin turhaa ja väsyttävää. Enemmän shokkiarvoa kuin pointtia. Onhan se tietty tollaisen genren edelläkävijä, mutta silti.
Yks ihan saakelin mielenkiintoinen faktakirja tuli mieleen: Tajunnan alkemistit (like) . Eli 60-70-luvun tajunnanlaajentamiskultturia perus hippijuttuja deepimmiltä tasolta ja monesta sellaisesta näkökulmasta mistä ei ole paljoa kirjoitettu. (Tai varmaan on, mutta tässä on kaikki yhdessä paketissa)
Ja tähän aiheeseen liittyen: Herman Hesse, anyone? Esim. Arosusi & Siddharta tulee ekana mieleen. Hyviä.
|
|
|
Post by tume on Oct 20, 2006 14:04:12 GMT 2
Joo, kyllä Siddharta. Sain sivaripaikasta palveluksen päättymisen kunniaksi kirjapaketin lahjaksi joka piti sisällään juuri tuon Siddhartan. Pidän kyllä ja Arosudesta olen kuullut sen verran hyvää että kiinostaisi kyllä lukea.
|
|
|
Post by lassi on Oct 20, 2006 14:37:53 GMT 2
arosuden luin n. vuos sitten ja voin kyllä kaikille suositella. täytyy varmaan lukea mmuitakin hessen kirjoja, jotenki ei o vaan tullu luettua.
|
|
tommi
Full Member
|
Post by tommi on Oct 20, 2006 14:47:48 GMT 2
Olen aina ollut tosi laiska lukemaan ja mullakin yleensä kouraan tarttuu elämänkertoja tai elokuvien/ohjaajien ympärillä pyöriviä kirjoja. Tällä hetkellä kesken on ainakin kolme kirjaa: Philip K. Dickin Do androids dream of electric sheep?, Robert M. Pirsigin Zen ja moottoripyörän kunnossapito sekä Chris Rodleyn Lynch on Lynch.
|
|
|
Post by kempton on Oct 20, 2006 14:59:24 GMT 2
Zen ja prätkän duunaaminen on muuten vähän sofian maailma -oloisesta konseptistaan huolimatta mun mielestä hyvä pläjäys. Tosin vaatii kiinnostusta filosofian historiaan ja muuhun vastaavaan ihme ajattelutoimintaan.
|
|
tommi
Full Member
|
Post by tommi on Oct 20, 2006 14:59:57 GMT 2
Bukowskista tuli mieleen teemalla jokin aika sitten näytetty mainio dokkari. Lisäsi huomattavasti kiinnostusta hankkia joku herran kirjoista ja muutti ennakkonäkemystä vittumaisesta alkkiksesta joka halveksi naisia. www.imdb.com/title/tt0342150/
|
|
|
Post by kapnkrunch on Oct 20, 2006 21:47:25 GMT 2
Knut Hamsun: Nälkä
pesee bukowskit ja fantet
|
|
|
Post by lassi on Oct 21, 2006 18:31:41 GMT 2
tänään tarttu tyttöystävän vanhemmilta mukaan capoten in cold blood, juoppohullun päiväkirjasta se jatko osa, juicen elämänkerta, pussikalja romaani, populaarimusiikkia vittulajänkältä ja sit viel joku mikä ei nyt tuu mielee. noita sitten seuraavaks.
|
|
|
Post by tume on Oct 22, 2006 13:03:01 GMT 2
Yks mikä muistu tossa mieleen erittäin positiivisena kirjakokemuksena niin Paul Austerin New York Trilogia. Kolme eri teostahan noi kai niinku on mutta luin sen pokkarin (tämän siis: www.loistopokkarit.com/index.php?trg=book&id=192&ord=&ofs=0&q= ) johon oli kerätty kaikki kolme niin päässä piettää noita käytännössä yhtenä ja samana. Onko muut lukenu? Ite ainakin tykkäsin varmaan eniten mitä mistään lukemastani.
|
|
|
Post by henkka on Oct 23, 2006 13:56:07 GMT 2
en ole koskaan lukenut kirjaa. sillälailla oikeasti. joskus yläasteella luin kirjan- "sudet kulkevat salaa" kun piti tehdä esitelmä jostain kirjasta. sinänsä harmi. tiedän jääneeni paitsioon monestakin kirjojen tuomasta ilosta... mutta minulle koko maailma on omaa mielikuvituskirjaa mitä luen koko ajan. tai no nyt kuulostan jo hullulta... oonkohan? mulle on ihan sama! en jatka kumminkaan enään. nyt säilyy joku järki tässäkin.
|
|
|
Post by henkka on Oct 23, 2006 14:02:58 GMT 2
kaikkein parhaiten olen kirjasta koskaan nauttinut silloin, kun ala-asteella, varmaan toka- kolmosluokalla opettaja luki eri kirjoja. ne oli jotain fantasiakirjoja. en muista enään niiden nimiä. yksi oli ainakin veljeni leijonamieli. vähän siellä oli siistiä. vähän oli mukavaa lapsena. tai olen vieläkin. mutta silloin ei ymmärtänyt sitäkään vähää mitä nykyään. keskittyi vain olennaiseen. nykyään pyrin katsomaan asioita mahdollisimman monipuolisesti.
|
|
|
Post by henkka on Oct 23, 2006 14:04:37 GMT 2
eikö voin sanoa, että en ole enään lapsi. Mutta en kyllä tunne olevani aikuinenkaan. tunnen olevani ihminen.
|
|
|
Post by tseik on Oct 23, 2006 17:27:29 GMT 2
Henkalla kingejä postauksia. I feel the same way! Vaikka jonkun verran kirjoja luenkin.
|
|
|
Post by lassi on Oct 23, 2006 19:18:59 GMT 2
just sain ton burroughsin hurjat pojat loppuun ja voin sanoa että oli varmaan paskin kirja minkä oon ikinä lukenu. en suosittele kellekään.
|
|
|
Post by termos on Oct 26, 2006 18:26:54 GMT 2
tänään tarttu tyttöystävän vanhemmilta mukaan capoten in cold blood, juoppohullun päiväkirjasta se jatko osa Oiskohan mahollista kierrättää nuo tännekinpäin hetkeksi, kun oot nuo ahminut? Etummainen alko kiinnostaa huikeesti, kun viikko sitten mulkasin Capoten (leffan siis) ja jälkimmäisen haluisn lukea, mutten taida jaksaa ostaa.
|
|